Tolik povyku kvůli Francii?

15. listopadu 2015 v 11:10
Vybrala jsem to jako článek na téma týdne vzhledem k tomu, že nic neovlivní lidi tolik jako dobrá propagace.
Opravdu to nechápu. Stává se tolik katastrof, který média nepropagujou, tolik událostí, při kterých zemře několik tisíc lidí... pomodlí se za ně někdo? Změní si na facebooku profilovku do barev země těch, co umřeli? Vzpomene si někdo na těch 150 tisíc lidí, co umírá každej den? Bude někdo psát #prayforbeirut? A co #prayforindonesia? Ne, nebude. Víte proč? Protože se o tom všude nepíše. A proto, že to není Paříž, proboha. Stát se to jinde, je to každýmu úplně jedno, protože se takovýhle věci dějou ne-li denně. Proč by se měla upřednostňovat stovka lidí, která zemřela při útoku v Paříži před stem tisíc lidí co umřeli při požáru v Indonesii?
A prosímvás, nechoďte na mě s tím, že tím Francii vyjadřujete soucit a podporu. Tím, že si změníte profilovku, nikoho neoslníte, nepodívaj se na to příbuzný zemřelých. Nevrátí jim to toho člověka. Chcete vyjádřit podporu? Chcete se za Paříž pomodlit? Tak sakra vypněte facebook, zapalte si svíčku a vzpomínejte na ty, co tam zemřeli. Pomodlete se. Upřímně, a ne tím, že si na fb napíšete #prayforparis.
Někde jsem ještě narazila na názor, že nás to prej sjednotí a teroristi se toho zaleknou, když uvidí, jak při sobě stojíme. To jako vážně? To, že si změníme profilovku, vyděsí teroristy? Ale prosímvás. Těm je to úplně ukradený.
Přijde mi to hrozně nefér. Jasně, je to v pohodě soucítit. Ale proč nesoucítíte i s jinýma lidma, co kde zemřeli? Proč je tak důležitých sto lidí v Paříži, ale na statisíce se zapomíná?
Na konec dám jeden obrázek, kterej asi nejlíp vyjadřuje můj názor.

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Kory Kory | Web | 15. listopadu 2015 v 11:36 | Reagovat

100% souhlasím... :(

2 higurashi-tym-cikady higurashi-tym-cikady | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 11:37 | Reagovat

Čeští lidé se požáru v Indonésii nebojí.... Francii máme téměř přes hranici. Indonéský oheň nás nespálí, ale přes Německo je to pro teroristy do ČR kousíček, stejně jako pro statisíce migrantů, kteří táhnou celou Evropou. Je to nespravedlivé, ale pro lidi docela přirozené....

3 Tess Angel Tess Angel | Web | 15. listopadu 2015 v 11:42 | Reagovat

[2]:
Máte úplnou pravdu...

4 Nany Nany | Web | 15. listopadu 2015 v 11:45 | Reagovat

Ve Francii umřeli bílí. Umřeli Evropani. To je vždycky problém.

5 CherryPie CherryPie | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 11:47 | Reagovat

Souhlasim s tebou na všechny 100% a to proto,že jsem ze země kde se už třetím rokem válčí a všem je to u prdele...

6 Arielle Arielle | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 12:06 | Reagovat

Díky moc za komentáře, čekala jsem spíš hlavně záporný reakce (a ty určitě ještě přijdou). Ale prostě nemůžu pochopit, že třeba o Sýrii se nikdo nezmíní, nějaká válka - cože? Osobně je pro mě horší např. znásilňování žen v Iráku apod., který se, světe div se, používá i jako zbraň ve válce. Napíše o tom někdo? Ne... ale umře 120 lidí ve Francii a všichni maj fotky s vlajkou a můžou se zbláznit. Možná trochu pletu pátý přes devátý, ale chci tím zkrátka říct, že se dějou mnohem horší a vážnější věci, ale lidi se poserou z Paříže...

7 Faint Faint | Web | 15. listopadu 2015 v 12:15 | Reagovat

Tým obrázkom si to krásne vyjadrila. Žiaľ po včerajšku mám občas pocit, že ľudia plačú na nesprávnom hrobe :/ Veď je tu toľko hrozných vecí o ktorých si ani nevieme predstaviť. Ľudia by sa mali konečne zobudiť a konať

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 15. listopadu 2015 v 12:39 | Reagovat

Mně přijde, že lidi prostě milujou, když můžou vyjádřit, jak jsou šokovaní něčím negativním. Stačí i nějaká tuzemská negativní záležitost, třeba i přírodního charakteru, a hned se vyrojí stovky "soucítících" a "modlících se", kterým by to bylo celkem jedno, kdyby o tom ve zprávách začali a skončili jedním článkem. Chápu, když se někdo zabývá nějakou záležitostí (třeba ho zajímá dětská práce, zneužívání, válečná situace, něco konkrétního) a právě kolem ní se něco velkého stane. Tak je to pro něj důležité. Ale lidi, co si jednou za čas vyberou něco aktuálního a každou chvíli si mění fotky a všude cpou obrázky, dokud mediální zájem neutichne, aby se pak přeorientovali na něco jinýho, to mě otravuje.

9 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. listopadu 2015 v 13:11 | Reagovat

Podívej, naším největším a nejskvělejším výsledkem reakce na páteční dění v Paříži je jen a pouze ten statusek na Facebooku a obarvení si profilovky do barev trikolory. Evropské vlády jenom budou kondolovat se slovy jak je to strašné a absolutně nepochopitelné, ale ve výsledku se nebude dít nic, sejde s očí, sejde z mysli- to riziko, že se tu budou dít teroristické útoky se zase vypustí z hlavy do doby než se to bude opakovat.

[8]: Souhlasím, lidé si vždycky něco vyberou, například tu francouzskou zmasakrovanou redakci nebo ten dětský tábor ve Skandinávii... či utopeného tříletého chlapečka, když už jsme u něj, viděla jsem nějaké fotky války v Sýrii, kde na jednom obrázku leželo dítě s ustřelenou půlkou hlavy, kde uvnitř lebky tekl mozek ven- taková vyobrazení ale neoblétají celý svět :/

10 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 13:31 | Reagovat

Na jednu stranu v tomhle docela lidi chápu - Francie je blízko, už v lednu tam došlo k průseru a dost lidí ani neví, kde leží Bejrút. Na druhou stranu musím podotknout, že katastrofa v Indonésii bude mít celkově na planetu větší dopad než tento teroristický útok. Koneckonců, snad nemusím vysvětlovat, jaký význam mají pralesy pro lidstvo.
"PrayForCokoliv" si nikam dávat nebudu. Modlení neoživí mrtvé, neuhasí požár, nezastaví teroristy.
Představa, že se teroristi zaleknou profilovek, je úsměvná.

11 Ev. Ev. | Web | 15. listopadu 2015 v 13:49 | Reagovat

Máš pravdu. Ale přesně jak už tu lidé v komentářích psali, minimálně Češi se začali možná trochu bát, když Francie je tak blízko. A i proto se o ní tolik píše.
Bohužel jsou ale mezi lidmi i tací, kteří si profilovku mění a píšou ten hashtag jen proto, aby ukázali "že jsou v tom taky". Ale nemyslí to upřímně. Jsou to většinou mladí puberťáci, kteří nemají až takové povědomí o tom, co se všude děje. Nechali se jen strhnout vlnou a ostatními. Přitom - přesně - vůbec netuší, že Francie není jediná, která trpí. Neříkám, že jsou takoví všichni. Ale co vím je, že trpí celý svět. Denodenně.

12 R. R. | Web | 15. listopadu 2015 v 13:58 | Reagovat

jasně, samozřejmě, vím i o těch ostatních událostech. ten důvod, proč řešíme především francii je, že je prostě za rohem. prayfor... mi nepřijde tak nesmyslné, protože je to minimálně dobrý způsob, jak šířit informace i mezi lidi, kteří vědí hovno a koukaj do facebooku. myslím, že to jsou věci, který se prostě mají dostat do lidskýho podvědomí. jestli je to pro někoho jen póza, stejně s tím nikdo nic neudělá.

13 Sigmund Werther Sigmund Werther | Web | 15. listopadu 2015 v 14:19 | Reagovat

Na tomto příkladu je krásně vidět, jak média ovlivňují náš život. Vybírají, co pustí k lidem. Vtipné docela je, že bych o Francii ani nevěděl, protože televizi nemám, na sociálních sítích se nepohybuji a zprávy nečtu. Vlastně jsem se o tom dozvěděl až z Blogu a raději jsem si rychle doplnil znalosti. No nic.
Ovšem, jak tu již bylo zmíněno, je pravda, že Francie je pro nás Čechy blízko a lidé se začínají bát. Včera k nám přijela moje teta, která už dlouhá léta žije v Německu. Dostala strach (ještě před Francií tedy) a bude teď u nás bydlet. Možná se budou rušit zájezdy na školách, protože co jsem se dozvěděl od známých, mnoho lidí se bojí své děti někam poslat.
Ještěže Češi mají tak příšernou pověst a nikdo k nám nechce.

14 Sigmund Werther Sigmund Werther | Web | 15. listopadu 2015 v 14:20 | Reagovat

Ale třeba ta Francie konečně přiměje Evropu, aby něco dělala.

15 Hëllena Hëllena | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 14:35 | Reagovat

Každý na to jde jinak. To, že si někdo změní profilový obrázek, neznamená, že jeho soucit není upřímný jen proto, že mu to Facebook nabídl automaticky. A z toho, že média zpopularizovala hlavně francouzský případ, prosím neobviňujte lidi, kteří vyjadřují podporu (Ano, vyjadřují.), ale skutečně média.

16 lapis lapis | Web | 16. listopadu 2015 v 0:46 | Reagovat

Každý zavislák potrebuje svoju dávku heroinu. My sme závislý na dobrom pocite a naschvál z hláv vytesňujeme všetko negatívne, pretože je to proste negatívne. Čítal som knižku (Folly of Fools) kde autor popisoval prečo si tieto sebaklamy vytvárame, čo je evolučným dôvodom, podporovania sebaklamu. Záver nie je moc prekvapujúci. Máloktorý človek vie s niečím takým žiť a nezošalieť. To čo my dnes nezívame celosvetovou solidaritou je naopak celosvetovou dávkou heráku aby sme mohli ísť veslo v piatok kaliť.

17 haninkare haninkare | Web | 16. listopadu 2015 v 22:32 | Reagovat

Absolutní pravda, kterou ale většina debilní populace téhle země nevidí.

18 Fernweh Fernweh | Web | 18. listopadu 2015 v 22:12 | Reagovat

Naprosto souhlasím

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama